Tuesday, November 14, 2006

Modellfly!!

Eg å Heggebøen va på jobb på Oasen her om dagen, å når me va ferdige så sko eg inn på Clas Ohlson å kjøpa ein 7" Reise TV til gamlingen. Men trur du ikkje at Centro har fått inn verdens billigaste radiostyrte fly?? Joda! 350 spenn pluss 8 AA Batterier å så va du i gång... Me kikka å studerte å lurte fælt på om d i det heila tatt kom t å fly... Etter nåke om å men så enda jo detta opp med at eg kjøpte meg fly... Flyet viste seg jo då å vera laga av 2 mm tykk isopor, som er festa sammen med lim, og dobbeltsidig teip.. å så ein liten elektromotor heilt framme... hehe... Etter 2 min med montering så bar d ut på prøveflygning. Hadde seff ikkje tid til å kjøre til eit jorde så etter å ha sendt det fra altanen, fløy d i 8 sekunder før huset sto i veien.... Inn å lima... hehe, utruligt nokk va flyet heilt! Tok turen ut t Martin å føyk eindel på jordet deiras. JA! DET FUNKE! Heilt utruligt, men sant... etter å ha knekt begge propellene å slått løs motoren, så bar det inn å fikse... måtte ta kniven fatt å skjære meg eit panser for å komme til å lime motoren, å tok dei to halve propellene å limte sammen til ein! Så sko eg ut t Centro for å få ekstra propeller, 19kr pr stykk!! Ja,ja, tenkte eg... ikkje så gale heller.... Kom him i kveld å skulle prøve på ny då, men då va d for mye vind, etter 3 mislykka turer og 2 knekte propeller, å halvknekte vinger kasta eg inn hånkle... så i mårå må eg te å lima å teipa litt t på vingene å lima sammen ein propell... Detta kan anbefalast som julapakke ja... (men få med masse ekstra propeller)... Nei ditta va GØY!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home